"אני מומחה להפעלת רכבות, לא מומחה לפיקוח נפש"

"ברגע שממשלת ישראל קיבלה אישור מבעל הסמכות שהוא משרד הרווחה, לבצע את העבודות - אנחנו מבצעים אותן בין אם באמצע השבוע, בין אם בסופו"
ישראל פריי No Comments on "אני מומחה להפעלת רכבות, לא מומחה לפיקוח נפש"

כשוך סערת חילולי השבת, מתייצב מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר לראיון נרחב ב'מהדורה המרכזית' • מי האחראי להיתר העבודות? האם הוא מודה בשגיאה? וגם, רגע של גילוי לב: "גם אנחנו לא שמחים לעבוד בסוף שבוע. גם לנו יש סעודת שבת"

צילום: Yaakov Naumi/Flash90.
"ברגע שממשלת ישראל קיבלה אישור מבעל הסמכות שהוא משרד הרווחה, לבצע את העבודות - אנחנו מבצעים אותן בין אם באמצע השבוע, בין אם בסופו"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום ימים סוערים במערכת הפוליטית, בעקבות עבודות תשתית נרחבות של רכבת ישראל בשבת, התייצב הערב מנכ"ל הרכבת בועז צפריר לראיון נרחב ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', והשיב לשאלותיו הנוקבות של המגיש בצלאל קאהן.

כשאתה בוחן לאחור את סערת הימים האחרונים – איפה שגינו?

"רכבת ישראל כלל לא שגתה. רכבת ישראל משרת כל יום 250,000 נוסעים בכל רחבי הארץ. ע"מ להפעיל את השרות הזה אנחנו צריכים לבנות תחנות, לבנות מסילות, אנחנו לא יכולים להשבית את התנועה באמצע השבוע, ולכן כולם צריכים להתחשב בצרכים של כולם".

"אני מדבר על השירות לאזרח גם חילונים וגם דתיים, גם יהודים וגם לא יהודים – משתמשים בשירות הרכבת, וע"מ שאפשר יהיה להשתמש בכל ימות השנה והשבוע, צריך לתחזק, גם אנשים חרדים ושומרי מצוות רוצים 20 דקות אחרי צאת השבת להשתמש בשירותים שלנו, או חצי שעה לפני כניסת שבת להגיע לבקר את ההורים בנהריה ובבאר שבע, מישהו צריך לדאוג לזה".

לא זו הנקודה. מוקד העניין הוא לא השירות, מדובר בשדרוג מסילות, תחנות – למה בשבת?! למה לא באמצע השבוע?

"מכיוון שבלילות אנחנו עושים פעולות שאפשר לעשותן תוך 5-6 שעות. מרבית העבודות שלנו אורכות ימים אחדים, ונראה איך אנחנו סוגרים את נתיבי איילון למשך 3 יממות באמצע השבוע. מה יהיה עם כל הנוסעים בכביש, עם כל הנוסעים לעבודה, המגיעים ללימודים, או האמבולנסים שצריכים לעבור, אתם מתעלמים מכך שהעבודות של הרכבת יכולים לקחת עשרה ימים באותו קטע, אי אפשר להשבית את הרכבת למשך כל כך הרבה ימים".

מי קבע שהעבודות שנעשו נמצאות תחת הגדרת 'פיקוח נפש'?

"אני לא רוצה להיכנס אתך להגדרות של פיקוח נפש. אבל בכל אופן אומר: המשטרה הגדירה את זה היא אמונה על ביטחון הציבור. אם הצרכים שלנו מחייבים לסגור את כל מסילות הברזל ואת כל נתיבי איילון למשך יומיים באמצע שבוע באופן מוחלט, ולא תהיה תנועה של רכבי הצלה, ולא תהיה תנועה של אמבולנסים, משטרה, מכוניות ייתקעו בפקקים למשך שעות – לדעת המשטרה, זה…

"אני לא מומחה לפיקוח נפש, אני מומחה להפעלת רכבות שמשרתות את כלל הציבור במדינת ישראל ע"פ החוק. ברגע שממשלת ישראל קיבלה אישור מבעל הסמכות שהוא משרד הרווחה, לבצע את העבודות – אנחנו מבצעים אותן, בין אם באמצע השבוע, בין אם בסופו.

"ראה, לא עובדיי, לא מנהליי, ולא אני שמחים לעבוד בסוף שבוע. גם לנו יש משפחות, גם לנו יש סעודת שבת, גם אנחנו רוצים לעשות את זה, ולכן, אנחנו לא עושים את זה בשמחה, ואת מרבית העבודות שלנו אנחנו עושים באמצע השבוע. אבל אנחנו מסתכלים גם, להשבית 250,000 נוסעים באמצע השבוע – זה נזק מאד מאד גדול לציבור".

בהמשך הראיון קבע המנכ"ל בתוקף כי איש מבין העובדים שנאלצים לעבוד בשבת אינו שומר שבת, וכי כל עובד – גם שאינו שומר שבת – המסרב לעבוד, יכול לעשות כן. הוא גם חשף את הכשרת מאות עובדים דרוזים, בין היתר על מנת לפתור את הבעיה ההלכתית שבעבודות, כשעוד עשרות עובדים שאינם יהודים צפויים להיכנס לעבודה בתקופה הקרבה.

האזינו:



0 תגובות